Založ si blog

Veková kategória 80+

Už od nepamäti ku každej babičke patria vnúčatá. Nie je na tom nič zvláštne. Veď koniec koncov, oba vekové extrémy (nízky vek u vnúčat, ktoré svoj život len začínajú a vysoký vek u starých rodičov) sa navzájom dopĺňajú vzájomnou náklonnosťou.

Babka a dedko pri vnúčatách dostávajú nový elán do žíl a na oplátku vnúčence dostávajú vľúdne a chápavé ponaučenia do života.  O to viacej keď bývajú v spoločnej domácnosti.

Avšak starí rodičia a deti majú jednu významnú črtu spoločnú. Akási im typická bezstarostnosť.

Uznajte.  Čo môže byť viac úsmevné ako keď sa osemdesiatročná babička spriahne so svojim šesťročným pravnúčaťom, aby si pochutnali na ovocnom cukríku? Dnes som navštívila susedov práve vo chvíli, keď dcéra hrešila svoju mamu, čerstvú osemdesiatničku, a malého syna, aby sa prestali napchávať sladkosťami.
Synovi sa vyhrážala, že mu povypadávajú všetky zuby a starej dáme priamo pripomenula vek a problémy s telesným cukrom. Na menší konflikt sa hneď zabudlo, pretože pani domáca sa venovala mne a prestala si všímať previnilcov. Tí si čosi potichu hrkútali a o chvíľu odišli cez chodbu oproti do izby.
Cez pootvorené dvere som si všimla ako malý Lukáš vyťahuje z nohavíc za hrsť cukríkov a polovicu podáva svojej babičke, ktorej sa rozžiarili očička. Obidvaja si vložili cukrík do úst a mama susedky si vrúcne pritúlila svoje vnúča k sebe.

Rozosmialo ma ich spojenectvo a zároveň pripomenulo moje detstvo s mojou drahou babičkou.

Keď raz budem veľká chcem byť ako babička:

  • Vitálna fyzicky aj psychicky do samého konca
  • Dobrosrdečná a láskavá
  • Ale hlavne veľký huncút ako za mlada.

Viete, že aj kalendáre majú svoju súťaž?

10.04.2014

Priznám sa, že ak by som nenavštívili výstavu Ako sa meral čas na Bratislavskom hrade, vôbec by som netušila, že aj v 21. storočí môžu byť kalendáre pekné a zaujímavé. Niektoré kúsky ma dostali natoľko, že som sa rozhodla pátrať po ešte krajších skvostoch. Natrafila som na súťaž, v ktorom sa vyhodnocujú najkrajšie kalendáre Slovenska. Táto súťaž už [...]

Neukazujme deťom „škaredé“ Slovensko

02.02.2014

Veľmi ma mrzí, že mladým ľuďom, ktorý vstupujú do dospelého sveta ukazujeme, že na Slovensku nič nefunguje. Zlá vláda, zlá justícia a že tu si človek na nič nezarobí. Mrzí ma to o to viacej, že rodina haní svoj domov, a pritom dáva nám toľko veľa. Nie je to tu ideálne, ale kde je? A ak majú byť meradlom peniaze, tak vtedy ani pre nás a ani pre naše deti nebude [...]

Recept na šťastie? Skúste sa opýtať vašej stolice alebo moču

24.01.2014

Môžete ma za tento článok odsudzovať, môžete ho kritizovať a komentovať moju, pre vás neznámu osobu, ale je to fakt … Človeka, ktorý sa vykadí alebo vymočí, čaká na konci tohto procesu pocit uvoľnenia. Uvoľnenie smeruje k pocitu šťastia. A o to sa celý život usilujeme. Možno si poviete aká absurdnosť prirovnávať šťastie k momentu, kedy napĺňam záchodu [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 09:06

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 31336x
Priemerná čítanosť článkov: 1959x

Autor blogu

Kategórie