Založ si blog

Ohováram, ohováraš, ohovárame

Predĺžený víkend nám priniesol veľa stretnutí, či už rodinných alebo s priateľmi. Samozrejme, že vtedy človek určite ticho nesedí, ale rozpráva sa. Zaujímajú nás novinky, pikošky a zaujímavosti.

Rozprávame a rozprávame a ešte stále rozprávame. Vieme vôbec o čom?

Na chvíľu som sa pri tom zhluku slov a viet zastavila. Uvedomila som si, čo tvorí prevažná časť našej komunikácie. Okrem noviniek zo života príbuzných, či známych, ktoré tvorili prevažne fakty: zmena zamestnania, tehotenstvo, nový partner a podobne, sa našou ústrednou témou stalo posudzovanie života iných, výsmech a niekedy aj poľutovanie.

Takúto komunikáciu berieme ako samozrejmosť. Ako niečo prirodzené. Veď predsa to robí každý.

Postoj: Niekto iný žije život horšie ako ja, doteraz nevyvolal taký nepokoj vo mne, pretože som si to nikdy neuvedomila. Ale ako náhle sa na to pozriem z pomyslenej výšky, zisťujem akú zlobu niekedy vedome ale mnohokrát nevedome posilňujem v medziľudských vzťahoch.

Pokúsiť sa to zmeniť je dosť ťažké, pretože v hlave stále niečo analyzujem a posudzujem.

Ako to teda zmeniť? Len silnou vôľou a ozajstným chcením. Niekde som čítala, že ak niečo nové opakujeme bez prerušenia v tu istú hodinu 36 dní stáva sa to zvykom.

Vytýčila som si na začiatok dve denné udalosti: obed a večer.

Práve to je čas kedy zvyknem preberať rôzne veci a ľudí. Dúfam, že po 36 dní budem v tomto úspešná a môj zoznam sa rozšíri.

 

Viete, že aj kalendáre majú svoju súťaž?

10.04.2014

Priznám sa, že ak by som nenavštívili výstavu Ako sa meral čas na Bratislavskom hrade, vôbec by som netušila, že aj v 21. storočí môžu byť kalendáre pekné a zaujímavé. Niektoré kúsky ma dostali natoľko, že som sa rozhodla pátrať po ešte krajších skvostoch. Natrafila som na súťaž, v ktorom sa vyhodnocujú najkrajšie kalendáre Slovenska. Táto súťaž už [...]

Neukazujme deťom „škaredé“ Slovensko

02.02.2014

Veľmi ma mrzí, že mladým ľuďom, ktorý vstupujú do dospelého sveta ukazujeme, že na Slovensku nič nefunguje. Zlá vláda, zlá justícia a že tu si človek na nič nezarobí. Mrzí ma to o to viacej, že rodina haní svoj domov, a pritom dáva nám toľko veľa. Nie je to tu ideálne, ale kde je? A ak majú byť meradlom peniaze, tak vtedy ani pre nás a ani pre naše deti nebude [...]

Recept na šťastie? Skúste sa opýtať vašej stolice alebo moču

24.01.2014

Môžete ma za tento článok odsudzovať, môžete ho kritizovať a komentovať moju, pre vás neznámu osobu, ale je to fakt … Človeka, ktorý sa vykadí alebo vymočí, čaká na konci tohto procesu pocit uvoľnenia. Uvoľnenie smeruje k pocitu šťastia. A o to sa celý život usilujeme. Možno si poviete aká absurdnosť prirovnávať šťastie k momentu, kedy napĺňam záchodu [...]

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Boss bossov pred súdom, aj keď o to nežiadal. Dostane sa Mikuláš Černák na slobodu? Dôkazy stále pribúdajú

25.04.2024 08:00

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00, aktualizované: 08:13

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 31386x
Priemerná čítanosť článkov: 1962x

Autor blogu

Kategórie